The Single Best Strategy To Use For بیماری زونا تا چه زمانی واگیر دارد

Wiki Article

سازمان اطلاعات نظامی اسرائيل؛ سه واحد جاسوسی و شاخه‌ای که «برای جنگ احتمالی با ایران آماده می‌شود»

با سلام و خسته نباشید مادر من نزدیک به ۵ ماه هست ک از بیماری زوناش میگذره با اینکه بعد از حدود ۲ هفته از شروع زونا اون قرمزی ها و لکه ها خوب شد اما درد شدیدی همچنان همون نواحی که زونا واقع شده بود احساس میکنن و عصبشون درگیر شده هر جا می‌بریم هم خوب نمیشه لطفا ازتون خواهش میکنم جواب بدین تشکر از شما

اگر چه بثورات دردناک زونا در یک طرف صورت، گردن یا بالاتنه در بیشتر موارد وجود دارد، این بیماری می‌تواند اشکال مختلف دیگری نیز داشته باشد. اشکال کمتر رایج زونا عبارت‌اند از:

این بیماری در افراد بالای ۵۰ سال رایج است و بیشتر نیم تنه بالایی از بدن را به خود درگیر می‌کند.

به طور کلی بیمار مبتلا به زونا، شرایط جسمی مناسبی ندارد و معمولاً دچار تب و سردرد می‌شود. گره‌های لنفاوی که مسئول تخلیه و تمیز کردن ناحیه آسیب‌دیده می‌باشند، نیز اغلب متورم و حساس می‌شوند.

هر آنچه از واردات کالا از دبی باید بدانید◀توسعه کسب و کار

تزریق، که شامل کورتیکواستروئید و داروی بی‌حسی موضعی است.

پس زونا چیست و چه می‌کند؟ زونا توسط ویروس واریسلا زوستر به وجود می‌آید، همان ویروسی که باعث آبله مرغان می‌شود. این بیماری کشنده نیست اما می تواند بسیار دردناک باشد. واکسن‌ها به کاهش خطر ابتلا به زونا کمک می‌کنند.

○ مصرف داروهایی که سیستم ایمنی را تضعیف می‌کنند، مانند استروئیدها یا داروهایی که پس از پیوند عضو داده می‌شوند.

● برخی از افراد مبتلا به زونا فقط علائم خفیفی مانند سوزن سوزن شدن یا خارش پوست را تجربه می‌کنند.

پس از ماه‌ها هشدار، یک گزارش تازه مورد تایید سازمان ملل با ارائه شواهد آماری محکم نشان داده که فاجعه انسانی در غزه به یک قحطی انسان‌ساخته تبدیل می‌شود.

کشیدن دستمال پارچه‌ای خیس روی تاول‌ها باعث تسکین می‌شود. بدیهی است در این شرایط باید حوله و لباس‌های خود را از دسترس دیگر افراد دور نگه دارید زیرا ترشحات داخل عوارض بعد از بیماری زونا تاول‌ها می تواند باعث انتقال بیماری به فرد دیگر شود.

معمولاً به طور کامل نمی‌توان از ابتلا به بیماری زونا پیشگیری کرد، اما با انجام اقداماتی می‌توان شدت آن را کاهش داد یا روند آن را کندتر کرد.

درمان زودهنگام هم مدت عفونت را کوتاه می‌کند و احتمال بروز عوارض را کاهش می‌دهد. استرس و اختلال عملکرد سیستم ایمنی از دلایل بروز زونا هستند. برای درمان از پمادهای مختلف و داروهایی نظیر فامسیکلوویر استفاده می‌شود.

Report this wiki page